Praktijkfolder

Praktijkfolder Huisarts-Acacialaan


Huisarts-Acacialaan

Acacialaan 2a
2641 AC Pijnacker
Telefoon: 015-3692361
Fax: 015-3693442

KvK-nummer: 27340517

www.huisartsenpraktijk-acacialaan.nl


Home

Welkom bij uw huisarts aan de Acacialaan

Onze praktijksite heeft vooral tot doel onze patiënten en andere belangstellenden zo goed mogelijk te informeren. De website heeft in tegenstelling tot onze praktijkfolder een meer dynamisch karakter. De site is zo ingericht dat de meest wezenlijke informatie ook op uw Smartphone of Tablet te lezen is.
Op deze manier kunt u op de hoogte blijven van allerlei actuele zaken die onze praktijk aangaan.
Naast informatie over openingstijden, vakanties etc. is het ook mogelijk om via het interactieve gedeelte vragen te stellen aan uw huisarts of assistente (e-consult), herhaalrecepten aan te vragen of bepaalde informatie te downloaden. De technieken die hiervoor gebruikt worden zijn zodanig, dat de privacy te allen tijden gegarandeerd blijft.

De praktijk staat open voor nieuwe patiënten. 

Op dit moment kennen wij nog geen zogenoemde patiëntenstop. Nieuwe patienten kunnen zich aanmelden via het speciaal hiervoor ontwikkelde inschrijfformulier.

Team Huisartsenpraktijk Acacialaan.

Openingstijden

De praktijk is iedere werkdag geopend van van 8.00 17.00 uur.
Met uitzondering van de dinsdagmiddag, dan is de praktijk gesloten.

Openingstijden van tot
Maandag 08:00 17:00
Dinsdag 08:00  12:00*   Attentie
Woensdag 08:00 17:00
Donderdag 08:00 17:00
Vrijdag 08:00 17:00

* Op dinsdagmiddag wordt de huisartsenzorg en uitsluitend voor spoedgevallen,
waargenomen door Huisartsenpraktijk-Ackerswoude (Drs, M.Van Rijn), Boezemweg 2a in Pijnacker.
Informatie vindt u op deze
Website.


Buiten de normale werktijden wordt de huisartsenzorg geleverd door de Huisartsenpost Delft.

  • 's avonds en 's-nachts tussen 17.00 - 0.8.00 uur,
  • tijdens de weekenden 24 uur per dag,
  • tijdens de fesstdagen 24 uur per dag.

Adres:
Reinier de Graafweg 3A
2625 AD Delft
Telefoon: 015 -251 19 30

Afspraak maken

Spreekuur op afspraak


Het spreekuur wordt gehouden op iedere werkdag, met uitzondering van de dinsdagmiddag. Voor het spreekuur, moet u altijd vooraf een afspraak maken.

U kunt voor een afspraak of het aanvragen van een visite de praktijk bellen op werkdagen tussen 8 en 10 uur.
Wij worden vaak gebeld en de lijn kan dus wel een bezet zijn. Houdt daarom uw vragen kort. In bepaalde gevallen kunt u ook teruggebeld worden door de assistente of uw huisarts.
Het telefoonummer voor het maken van afspraken is 015- 369 23 61

Bij het maken van een afspraak zal de assistente soms vragen naar de reden van uw contact. Ze is daartoe opgeleid en doet dat om zo goed mogelijk een inschatting te maken van de aard en spoedeisendheid uw eventuele klachten. De assistente is (net als de huisarts) verplicht om vertrouwelijk met uw informatie om te gaan.

Meer tijd

Een afspraak is bedoeld voor EEN hulpvraag! Heeft u meerdere klachten of vragen? Wilt u een langer gesprek of dient er een chirurgische ingreep te gebeuren? Geef het aan bij het maken van de afspraak bij de assistente, we kunnen er dan rekening mee houden in onze agenda.

Wanneer het niet mogelijk is om zelf naar de praktijk te komen, dan kan de huisarts u ook thuis bezoeken. De assistente beoordeelt, eventueel samen met de huisarts, of een huisbezoek afgelegd wordt. Het huisbezoek is niet bedoeld voor mensen die geen tijd of geen vervoer hebben om naar het gewone spreekuur te komen.


Telefonische informatie en -spreekuur

Algemeen nummer
Het algemene telefoonnummer van de praktijk is 015- 369 23 61. Wanneer u dit nummer belt krijgt u een keuzemenu.

U kunt kiezen uit SPOED, doorverbonden worden met de assistente óf de receptenlijn.
Via de praktijkassistente kunt u afspraken maken of korte vragen stellen.
Deze lijn wordt veel gebeld en u kunt dus wel eens in een wachtrij gezet worden. U helpt de assistente ,en andere patienten!,wanneer u de gesprekken kort houdt.

Telefonisch terugbelspreekuur
Onze praktijk kent een telefonisch terugbelspreekuur. Wanneer U tussen 8.00 uur en 10.00 uur naar de praktijk belt, kunt u vragen om een telefonisch consult. 

De huisarts of de assistente belt u dan later die dag, op een afgesproken tijdstip terug.

Uitslagen
Voor uitslagen van bepaalde onderzoeken kunt u met de assistente bellen.

Huisbezoek

Huisbezoek
Wanneer het niet mogelijk is om zelf naar de praktijk te komen, dan kan de huisarts u ook thuis bezoeken. Bijvoorbeeld omdat u te ziek, (tijdelijk) gehandicapt of slecht ter been bent.

De assistente beoordeelt, eventueel samen met de huisarts, of een huisbezoek afgelegd wordt.

In de praktijk zijn de mogelijkheden voor onderzoek en behandeling beter.

Het huisbezoek is niet bedoeld voor mensen die geen tijd of geen vervoer hebben om naar het gewone spreekuur te komen.

Assistentie en praktijkondersteuning

Eén van onze assistentes staat u als eerste te woord wanneer u met de praktijk belt. Ze maakt afspraken voor het spreekuur, de huisbezoeken en zorgt er voor dat of zij ,of de huisarts u op een afgesproken tijdstip terugbelt. Zij weet het antwoord op veel praktische vragen, bijvoorbeeld over verwijzingen en recepten. U kunt haar ook tussen 08.00 en 10.00 bellen voor uitslagen van urine- of bloedonderzoek.

U kunt bij de assistente verder terecht voor:

  • Herhaalrecepten
  • Het meten van de bloeddruk
  • aanstippen van wratten
  • verbinden van wonden
  • oren uitspuiten
  • hechtingen verwijderen
  • zwangerschapstest
  • urine onderzoek
  • suikercontrole
  • uitstrijkjes (in het kader van het bevolkingsonderzoek)
  • reizigersadvisering en vaccinaties
  • zwachtelen en tapen
  • verstrekken van informatiefolders

Spoedpost Delft

Acuut medische zorg nodig buiten kantoortijden? 

Bel: Spoedpost Delft
(015) 251 19 30

Wie ziek is of medische klachten heeft, gaat naar de huisarts. Buiten kantooruren heeft u soms acuut medische zorg nodig. U kunt dan naar de Huisartsenpost (HAP) of direct naar de Spoedeisende hulp (SEH). Dit gaat veranderen: in september 2015 gaan de Huisartsenpost en de Spoedeisende hulp buiten kantoortijden samen werken onder één dak, één gezamenlijke balie en onder één naam: Spoedpost Delft.

Waarom een Spoedpost en hoe werkt het?
De Spoedpost Delft zorgt dat u buiten kantoortijden de juiste zorg op de juiste plek krijgt. Als u belt met de Spoedpost Delft krijgt u een medewerker aan de lijn. Na het stellen van enkele vragen krijgt u of een advies of direct een afspraak op de Huisartsenpost  of uw komst wordt aangemeld bij de Spoedeisende Hulp. Beide organisaties zijn dichtbij de gezamenlijke balie van de Spoedpost gesitueerd. Zo wordt onnodig gebruik van ziekenhuiszorg voorkomen en dat scheelt in de kosten. Ziekenhuiszorg is duurder en valt onder uw eigen risico. Huisartsenzorg is minder duur en wordt vergoed door uw zorgverzekeraar.

Wat moet ik meenemen als ik naar de Spoedpost kom?
Neem uw verzekeringspapieren, uw legitimatie en een actueel medicatie overzicht (verkrijgbaar bij uw apotheek) mee.

Wanneer kan ik naar de Spoedpost Delft?
Als u ’s avonds (vanaf 17.00 uur), ’s nachts, in het weekend of op een feestdag medische zorg nodig heeft, die niet kan wachten tot de volgende dag, belt u de Spoedpost Delft: 015 – 251 19 30.

Waar vind ik de Spoedpost Delft?
De Spoedpost Delft heeft een eigen ingang links naast de hoofdingang van het (nieuwe) Reinier de Graaf ziekenhuis. Boven de ingang staat Spoedpost. Parkeren kan op het parkeerterrein van het ziekenhuis.

Voor wie is de Spoedpost Delft?
De Spoedpost Delft is er voor iedereen van wie de huisarts is aangesloten bij de Spoedpost Delft. Dit zijn de huisartsen uit de regio Delft, Den Hoorn, Pijnacker en Nootdorp. Benieuwd of uw huisarts is aangesloten? Check zijn of haar website.

Wanneer opent de Spoedpost Delft?
Vanaf september 2015, tegelijk met de opening van het nieuwe Reinier de Graaf, kunt u terecht bij de Spoedpost Delft.

Kan ik ook zonder eerst te bellen naar de Spoedpost Delft komen?
Eerst bellen verdient de voorkeur om meerdere redenen:

  • Als u spoedeisende zorg nodig hebt, kunnen we u sneller helpen. Bijvoorbeeld door direct een huisarts of ambulance naar u toe te sturen.
  • Als u zorg nodig heeft van de Huisartsenpost krijgt u een afspraak, als u zorg nodig heeft van de  Spoedeisende Hulp (SEH), dan wordt uw komst meteen aangemeld bij de SEH.
  • Als telefonisch advies volstaat is, dan bespaart u dat een rit naar het ziekenhuis.
  • Bij levensbedreigende situaties: bel 112.
  • Niet levensbedreigend, wel spoed?
    • Binnen kantoortijden: bel uw huisarts
    • Buiten kantoortijden: bel de Spoedpost Delft via (015) 251 19 30

 


U kunt hier de flyer-spoedpost downloaden

Andere spreekuren

Naast het reguliere spreekuur van de de huisarts, kent onze praktijk ook een:

  • Wratten spreekuur
  • Diabetes spreekuur
  • Astma/COPD spreekuur

  • Hypertensie spreekuur

  • CVRM

 

 

POH-GGZ

Inleiding
Al sinds 2008 hebben  wij een  POH-GGZ in de praktijk en wij behoorden daarmee tot de voorlopers. POH-GGZ  staat voor praktijkondersteuner huisartsenpraktijk voor geestelijke gezondheidszorg. Nu in 2015 is in 62% van de Nederlandse huisartsenpraktijken een POH-GGZ werkzaam.
De POH-GGZ en de huisarts werken samen bij het behandelen en begeleiden van mensen met psychische en (psycho)sociale klachten. De POH-GGZ is altijd iemand met kennis van en ervaring in de geestelijke gezondheidszorg en/of het maatschappelijk werk.

Waarom een POH-GGZ in de huisartsenpraktijk?
Met een POH-GGZ in de praktijk is er de mogelijkheid om snel en laagdrempelig aan de slag te gaan met psychische en psychosociale klachten. In onze praktijk bedraagt de wachttijd maximaal één week.
Door de kennis van en ervaring op het terrein van psychische en (psycho)sociale klachten kan de POH-GGZ met u een goede inventarisatie van uw klachten en problemen maken. In veel gevallen is een kortdurende behandeling van, of - niet tijdgebonden - ondersteuning bij deze klachten binnen onze huisartsenpraktijk mogelijk.
In andere gevallen wordt gekeken hoe en waar de klachten elders het beste opgepakt kunnen worden.

Hoe komt een afspraak bij de POH-GGZ tot stand?
In de regel zal de huisarts, naar aanleiding van hetgeen tijdens een consult ter sprake komt,  u voorstellen een afspraak  te maken met de POH-GGZ. U kunt natuurlijk zelf ook op eigen initiatief met uw huisarts bespreken of een gesprek met de POH-GGZ voor u zinvol kan zijn. Als dat het geval is, wordt een eerste gesprek met de POH-GGZ gepland.

Wat kan de POH-GGZ voor u doen?
In een kennismakingsgesprek brengt de POH-GGZ met u uw klachten en vragen in kaart. Ook is het mogelijk dat met u gesproken wordt over de geschiedenis van uw klachten en wat u reeds geprobeerd heeft om van uw klachten af te komen. Hierna plant de POH-GGZ een tweede gesprek, om samen met u eventuele vervolgstappen te bespreken.
Vervolgens adviseert de POH-GGZ u en uw huisarts over een mogelijke aanpak van de klachten. Dit kan een vervolgtraject zijn bij de huisarts zelf, verwijzing naar een andere hulpverlener of instelling  (zoals maatschappelijk werk, een psychologenpraktijk of een GGZ-instelling) of vervolggesprekken bij de POH GGZ.
De POH-GGZ kan dus helpen bij:

  • het verhelderen van problemen;
  • het geven van advies over behandeling en verwijzing;
  • (in sommige gevallen) kortdurende behandeling in de huisartsenpraktijk;
  • langdurige trajectbegeleiding;
  • nazorg na behandeling in de GGZ.

Kosten
Alle contacten (gesprekken/begeleiding etc.) met de POH-GGZ vallen onder de reguliere huisartsenzorg en worden vanuit de basisverzekering vergoed. Er is in principe ook geen maximum gesteld aan het aantal contactmomenten. Het kán echter voorkomen dat een bepaalde eigen bijdrage wordt gevraagd wanneer bijvoorbeeld methoden zoals e-learning worden ingezet. De POH-GGZ zal dit altijd eerst met u bespreken.

Spoedgevallen

Spoednummer

Voor spoedgevallen kiest u keuze 1 in ons telefonisch keuzemenu via 015-3692361. Via dit nummer wordt u tijdens praktijktijden direct te woord gestaan. Buiten praktijktijden krijgt u via de telefoonbeantwoorder het nummer van de Huisartsenpost in Delft, of op dinsdagmiddag het nummer van de dienstdoende huisarts.

112_  

Bel altijd 112 bij een levensbedreigende situatie!

Bij verwondingen of spoedeisende klachten en wanneer eigen vervoer mogelijk is, kunt u direct naar de praktijk komen.
De praktijk is geopend op werkdagen tussen 08.00 - 17.00 uur.

In de pauze van 12:00 - 13:00 uur zijn wij via het spoeddnummer telefonisch bereikbaar.
Als u belt (of laat bellen) dat u eraan komt, kunnen wij rekening houden met uw komst.